Blog

Progress Vision News

Rate this item
(0 votes)
Zapraszam do zapoznania się z gazetką Progress Vision. W niej poznacie umiejętności przyszłości, możliwość zwiększenia innowacyjności pracowników, jak również sposób na wykorzystanie ciągłego doskonalenia w życiu prywatnym.
Rate this item
(0 votes)
Coraz szybszy rozwój technologii, który pociąga za sobą zmianę sposobu pracy oraz zmieniające się oczekiwania pracowników, wymusza na firmach jeszcze większe zaangażowanie w rozwój swoich podwładnych. Nie jest już wystarczające zatrudnienie osoby i nierozwijanie jej umiejętności przez wiele lat. W dzisiejszych czasach pracodawca powinien mieć wizję długoterminowego celu, do którego dąży firma i na jego podstawie planować i rozwijać umiejętności swoich pracowników. Brak takiego działa, w dłuższym okresie może wpłynąć…
Rate this item
(0 votes)
Co to jest helicopter view i w jakich sytuacjach warto stosować to podejście? 

Wizualizacja w pizzerii

Rate this item
(0 votes)
Wizualizacja, to świetny sposób przekazywania informacji. Zdjęcie prezentuje ekran z pizzeri Dominos. Pierwsza kolumna, to numer zamówienia, druga to imię Klienta, trzecia status zamówienia, a czwarta pokazuje czas jaki trzeba poczekać. Ten ekran daje przynajmniej dwie korzyści. 1) Nikt nie pyta się za ile będzie ich pizza (nie ma powtarzalnych pytań). 2) Klient w dowolnej sekundzie może sprawdzić status i czas jaki pozostał do odebrania pizzy. Co pracownicy musieli zrobić,…
Rate this item
(0 votes)
Rate this item
(0 votes)
Ninejszy artykuł rozpocznę od lekko uproszczonego przykładu, aby następnie na jego podstawie opisać 3 nieoczywiste problemy, z którymi mogą spotkać się firmy, usprawniając procesy biznesowe. W związku z chęcią dalszego rozwoju, firma chciała podnieść wydajność swoich pracowników, aby stać się firmą bardziej konkurencyjną na rynku i zwiększyć w nim udział. Wykorzystując wiedzę, jaka była dostępna w organizacji, pokusili się o uruchomienie projektu udoskonalenia problemowego procesu. Dokonano analizy, zidentyfikowano problemy i…
Rate this item
(0 votes)
Jako osoba, która wszędzie widzi procesy, często zauważam różne momenty, które chętnie był usprawnił. Zatem dlaczego tego nie zrobić i podzielić się swoimi przemyśleniami z innymi? Będzie to świetna wiedza z analizy procesów, z której każdy może skorzystać. Praktyczne podejście do procesu, wykonane przez wieloletniego praktyka Lean Management, całkowicie za darmo. Inne firmy mogą wykorzystać te pomysły jako benchmark i zastosować u siebie. Praktyczna wiedza z usprawniania procesów dla każdego.…
Rate this item
(0 votes)
Pracownicy, to powinien być najcenniejszy zasób w każdej firmie. Nie przepadam za słowem “zasób” w kontekście ludzi, dlatego zamieniam go na słowo “podmiot”. Dzięki temu pokazuję szacunek do człowieka i jego umiejętności. Dlaczego napisałem “powinien być”? Ponieważ nie we wszystkich firmach to jest oczywiste. Bywa również tak, że pracownik traktowany jest przedmiotowo, a nie jako podmiot. Brak szacunku wpływa na pogorszenie zadowolenia z pracy, obniżenie efektywności i wydajności, aż w…
Rate this item
(0 votes)
W procesie ciągłego doskonalenia, nawet w przypadku prywatnych procesów, ważne jest odpowiednie podejście i plan działania. Wszystko po to, aby uzyskać większą efektywność i zwiększyć szanse na sukces. Co zatem warto robić, jaką strategię przyjąć, jak to wszytko ułożyć, aby nasze pomysły miały większe szanse na realizację, a przynajmniej na weryfikację ich potencjału? Pierwsze o czym warto wiedzieć, to sposób działania naszego mózgu. Nasz umysł jest po pierwsze leniwy, a…
Rate this item
(1 Vote)
Korespondencja e-mail jest nadal najpopularniejszym sposobem przesyłania wszelkiego rodzaju informacji i dokumentów. E-mail, w swoim początkowym kształcie został wprowadzony w 1965 roku. Natomiast modyfikacja z 1982 roku funkcjonuje do dzisiaj. Jest to stare narzędzie, ale nadal popularne. Oczywiście istnieją narzędzia, które zastępują funkcjonalność skrzynki elektronicznej, ale sądzę, że w przyszłości nadal będziemy korzystać z e-maila. Nie zrezygnujemy z niego całkowicie. Dla osób pracujących na komputerach to nadal najważniejsze narzędzie pracy.…

Systemy BPM - ranking

Rate this item
(0 votes)
Oprogramowanie do zarządzania procesami biznesowymi (Business Process Management) pomaga zarządzać procesami. W szczególności można tu powiedzieć o opisywaniu czy definiowaniu procesu, graficznej prezentacji kroków procesu oraz wsparciu w analizie, usprawnianiu, monitorowaniu i automatyzacji procesów. Poniżej prezentujemy ranking napopularniejszych systemów klasy BPM na Świecie: grafika ze strony www.g2crowd.com
Rate this item
(0 votes)
Zarządzanie firmą to skomplikowane i wymagające wielu informacji zadanie. W dzisiejszych czasach Big Data nikogo już nie dziwi. Generujemy coraz więcej danych w związku z działalnością organizacji. Powstaje nieskończona liczba baz danych i plików Excel, w których przechowujemy ważne i mniej ważne informacje. To fakt. Jednak co dalej? Co powinniśmy zrobić z tymi danymi? Na powyższe pytanie, większość inteligentnych osób odpowie - wykorzystać do zarządzania firmą. No tak. To odpowiedź…
Rate this item
(0 votes)
Do usprawniania procesów biznesowych możemy stosować różne narzędzia, podejścia, zasady. Jest ich bardzo dużo, a wybór zależy od potrzeb. Zbierając dane do projektów usprawniających, a następnie wdrażając zmiany w procesach administracyjno-biurowych - często stosuję dwa darmowe narzędzia, które w połączeniu mają wielką moc. Można z nich korzystać bez ograniczeń do zbierania danych, usprawniania przepływu informacji, rejestrowania zdarzeń, robienia statystyk, dokonywania obserwacji procesu i wielu innych zadań. Tymi narzędziami są… połączenie…
Rate this item
(0 votes)
Rate this item
(1 Vote)
Często czytam, że firma, która chce rozpocząć przygodę z Lean, zaczyna od wdrożenia narzędzia 5S. Wtedy od razu w mojej głowie pojawia się pytanie - po co? Dlaczego zaczynacie od 5S? Przecież Lean nie ma narzędzia, które zawsze i wszędzie trzeba wdrożyć. Przykład z jednego z artykułów, w którym firma chwali się, że wdraża Lean: Firma usługowa, zatrudniająca 50 osób. Prawie wszyscy pracują w biurze, na komputerach. Pierwsze narzędzie jakie…
Rate this item
(0 votes)
Na początku artykułu zaznaczę, że dotyczy on automatyzacji procesów biznesowych, czyli takich, które funkcjonują w biurach, administracji, back-office. Procesów których nie widać, ponieważ wykonywane są w komputerach lub głowach pracowników. Do takich procesów wykorzystuje się roboty będące programami komputerowymi, czyli roboty software'owe. Natomiast artykuł nie dotyczy procesów produkcyjnych czy logistycznych. Po tym krótkim wstępie zaczynamy. Zapewne zastanawiacie się dlaczego piszę “strategia działania”? Już wyjaśniam. Automatyzowanie procesów biznesowych powinno być poprzedzone…
Rate this item
(0 votes)
Rate this item
(0 votes)
Rate this item
(0 votes)
Rate this item
(0 votes)
Informacja zwrotna, to bardzo ważny element zarządzania w każdej firmie, bez wyjątków. Występuje ona wszędzie, a raczej powinna występować, ponieważ często jej brakuje. Co to jest informacja zwrotna? To zakomunikowanie opinii, wniosków, spostrzeżeń, na dany temat. Ważne jest, aby opierać się na faktach, co pozwoli nie doprowadzić do konfliktów i sporów. Informacja zwrotna powinna być konstruktywna. Dlaczego informacja zwrotna jest potrzebna? Dlaczego jest to wspaniałe narzędzie do rozwoju firmy? Zbieranie…
Rate this item
(0 votes)
W każdej firmie istnieją obszerne bazy dokumentów, które opisują procesy, zadania i wykonywane czynności. Oprócz procesów, powstają również procedury wskazujące zakresy obowiązków pracowników, zasady współpracy wewnętrznej i zewnętrznej oraz wiele innych informacji. Procedury często są rozbudowane, przepełnione tekstem, a ilość stron często przekracza 10, a nawet 20 stron. Czy procedury muszą być aktualne? W swojej karierze zawodowej spotykałem się z procedurami, które zostały opracowane 10 lat temu i do tej…
Rate this item
(0 votes)
Zarządzanie wiedzą w firmie, czyli tak zwane Knowledge Management, jest bardzo obszernym i ciekawym tematem. W niniejszym artykule postaram się jedynie nakreślić obszar, w jakim warto się poruszać, myśląc o zarządzaniu wiedzą. Poruszone tematy będę szerzej omawiał w kolejnych artykułach. Zacznijmy zatem od początku. Wiedza. Czym jest wiedza? Nowa Encyklopedia Powszechna definiuje wiedzę jako „ogół wiarygodnych informacji o rzeczywistości wraz z umiejętnością ich wykorzystywania”. W powyższej definicji znajdziemy dwa bardzo…
Rate this item
(1 Vote)
15 stycznia 2019 roku miała miejsce premiera Asystenta głosowego Google w języku polskim. Do tej daty Asystent nie rozumiał i nie odpowiadał w naszym języku. Asystenci głosowi to przyszłość, tak twierdzą. Czy tak będzie? Zobaczymy. Fani “Star Treka” zapewne pamiętają rozmowy załogi statku z “Komputerem”. Wydawali polecenia, które maszyna wykonywała bezbłędnie. Od kilku dni mamy “OK Google”. Czy jest on równie pomocny? Niestety jeszcze nie. Asystent w języku angielskim ma…

Czas na cyfrowego bliźniaka

Rate this item
(0 votes)
Cyfrowe bliźniaki przydatne są na wszystkich etapach procesu. Czytaj więcej na stronie: https://asstra.pl/aktualnosci/aktualnosci-asstra/2018/09/czas-na-cyfrowego-blizniaka/
Rate this item
(0 votes)
W dzisiejszym konkurencyjnym i dynamicznym świecie szybkość nabiera coraz większego znaczenia. Firmy chcą zwiększać produktywność, a jednocześnie zmniejszać potrzebne zasoby. Oczekują większych oszczędności i bezbłędnej realizacji zadań. Natomiast Klienci coraz częściej chcą otrzymać usługę od razu, od ręki, na każde żądanie. Konkretne miejsce realizacji usługi również zanika, ponieważ Klienci chcą móc korzystać z usług tam, gdzie w danym momencie jej potrzebują. Opisane wyżej trendy z roku na rok coraz bardziej…
Rate this item
(0 votes)
W dzisiejszych czasach prowadzący firmę muszą zarządzać dużą bazą danych i wiedzy. Pochodzą one z wielu źródeł. Jak to wszystko ogarnąć? Jak tym zarządzić? Jak z tego korzystać? Dane i wiedza, to dzisiaj coraz cenniejszy zasób firmy. Warto to zrozumieć, zarządzać tą treścią, a jeszcze lepiej – przekuć na korzyść dla biznesu. Im więcej wiesz, tym lepsze, szybsze i trafniejsze decyzje możesz podjąć, a w zmieniającym się świecie, to duża…
Rate this item
(0 votes)
Czy można doskonalić doskonalenie? Czy można usprawniać usprawnianie? Czy można optymalizować optymalizowanie? To bardzo ciekawe pytania. Dzisiaj kilka słów na ten temat. Wyobraźmy sobie sytuację: mamy problem procesowy i chcemy zrealizować projekt optymalizacyjny. Jeśli powyższy fakt ma miejsce w firmie, która nigdy tego nie robiła, to najczęściej pojawi się odpowiedź: „zróbmy to JAKOŚ”. Wtedy zapytałbym – ma byś JAKOŚ, czy ma być JAKOŚĆ? Oczywiście wtedy usłyszymy, że ma być zrobione…
Rate this item
(0 votes)
Dzisiaj poznasz te znane, oczywiste, jak również mniej znane powody wdrażania koncepcji Lean Six Sigma, czyli usprawniania procesów biznesowych. Dlaczego firmy powinny usprawniać procesy? Najczęściej robią to z kilku powodów.Wszystkim znane są następujące powody usprawniania firm i ich procesów (kolejność losowa): zwiększanie zadowolenia klientów, poprawianie jakości świadczonych usług, lepsze wykorzystanie posiadanych zasobów, które zawsze są ograniczone, podniesienie efektywności i wydajności procesów, rozwój firmy, obniżanie kosztów. To wszystko prawda, takie efekty…
Rate this item
(0 votes)
Wszyscy wiemy, że bez Klientów nie byłoby biznesu. Dlatego w dzisiejszym artykule opowiem o typach klientów i ich wpływie na biznes. Temat jest bardzo szeroki, dlatego w tym artykule opowiem jedynie o jego małej części. Zacznijmy od początku. Każdy z nas jest klientem różnych sklepów. Kupujemy produkty i usługi. To oczywiste. Jak idziemy do lekarza, to również jesteśmy jego Klientem, ponieważ kupujemy usługę w postaci diagnozy czy leczenia. Idźmy dalej.…
Rate this item
(0 votes)
Funkcjonując na rynku zawodowym czy to jako pracownik czy jako przedsiębiorca, współpracujemy z różnymi osobami. Jednym świadczymy nasze usługi, a inni nam świadczą swoje usługi. Relacje jakie powstają w takich sytuacjach mają znaczenie w punktu widzenia doświadczeń klientów. Aby dobrze to zobrazować opisałem przykład jednego z zawodów, który wiąże się ze współpracą z różnymi klientami i jak to może wpływać na dalsze relacje. Oczywiście można to odnieść również do innych…
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…